fredag 24 april 2009

Spel nummer 2

Dagens andra spel är såsom det första spelet hämtat ifrån helgens liga omgångar. Denna gången ger jag mig på den spanska ligan.

Spel nummer 2 är följande:

Sevilla-Real Madrid 1 (vid X insatsen åter) Matchstart sön 26 april 19:00

Odds: 1,90(bet 365)
Spelvärt: 1,85+
Insats 100 kr(10%)

Revansch suget Sevilla – Sevilla har tre raka förluster. I onsdags så fick man en fotbollslektion av Barcelona på Camp Nou vilket jag tror kommer ha en väldigt stor betydelse. Man kommer till spel efter förluster emot Recre, Valencia och Barca. För att vara helt ärlig så tror jag inte att Real kommer att ha någon som helst chans.

Skadeläget – Är också en punkt som gynnar Sevilla. Truppen är hel och de harlyckats undvika skador på deras viktigaste spelare som t.ex. Kanouté, Navas, Maresca osv. Reals läge däremot ser riktigt dåligt ut. Hela mittfältet är sargat då både spelfördelaren Sneijder och Reals för nuvarande bästa spelare Robben. Även mittbacksgeneralen Pepe och anfallaren Higuain saknas. Jag har svårt att se hur Real kommer att hota Sevilla.

Övrig kommentar: Reals spel på senare tid har vart bedrövligt visst så har man radat upp segrar men spelet har absolut inte imponerat på mig: Däremot inte sagt att Sevillas spel på den senare tiden har vart bra. Egentligen så är lagen väldigt jämna men Sevilla har hemmaplan och Real saknar 4 nyckelspelare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar